Centralpoint | Rebranding | 2018
Begin 2017 zijn 3 grote IT-resellers (Scholten Awater, Infotheek, centralpoint.nl) samengegaan als één end-user organisatie Centralpoint. Samen waren ze de grootste in hun gebied (Public en Large Enterprise, Refurbished IT, online) en konden ze als één bedrijf doorgroeien tot de grootste Value Added IT Reseller in Nederland en België.
Eind 2017 werd het startsein gegeven voor een compleet niet branding voor het nieuwe Centralpoint. Binnen 6 maanden, een volledige nieuwe visuele identiteit mede ontwikkeld en doorvertaald naar bestaande en nieuwe uitingen. De identiteit van het nieuwe Centralpoint moest modern, zakelijk en herkenbaar zijn met een persoonlijke touch. Het gebruik van extra kleuren naast blauw, was een pré.
Verantwoordelijk
Nieuwe logo i.s.m. CEO en externe agency
(Visuele) branding
Website en webshop
Doorvertaling naar alle assets online en offline
Samenwerking
Interne stakeholders
Designers Centralpoint
Marketingteam
Externe leveranciers
Launchevents | Centralpoint
Voor de launch waren er 3 events voor medewerkers en vendoren op 2 locaties (medewerkers) en 1 externe locatie (verdoren). Mijn aandeel was het opzetten van de keynote door de CEO. Een keynote ontwikkeld die donker en neutraal begon met witte lampen die ronddraaiden door een donkere zaal en, na onthulling van het logo, veranderde in een zaal met gekleurde lampen, vuurwerk, streamers en licht.
Verantwoordelijk
Look and feel keynote
Inhoudelijke deel over de nieuwe visuele identiteit
Moment van onthulling van logo: andere sfeer, licht, muziek, vuurwerk en streamers
Lichtplan voor en tijdens de keynote; verschillende sfeer voor, tijdens en gedurende de keynote
Muziek voor, tijdens en na de keynote
Techniek i.s.m. technici op locatie