Selecteer een pagina

Jamie Gundelach, 1980, Arnhem

What you see is what you get: niet iemand strak in pak en coltrui die alles beter weet, wel iemand die gewoon in een t-shirt of trui een kop koffie of een biertje met jou wil drinken, die goed kan luisteren en jouw idee om kan zetten naar een design of creatieve oplossing.

Keywords: creatief | design | positief | sociaal | samenwerken | teamplayer | muziek | drummen | wintersport | hardlopen | tennis | padel | koken | eten | bier drinken met vrienden

Track record

Het is niet aan mij om te zeggen of mijn designs goed zijn of niet, de klant mag dit zelf bepalen, maar ik kan wel zeggen dat de mensen met wie ik heb samengewerkt altijd erg tevreden waren met mijn persoonlijke benadering en het eindresultaat. 

Ik ben mijn carriere begonnen als designer bij een drukkerij. Hier hield ik mij onder andere heb bezig gehouden met het ontwikkelen van huisstijlen, campagnes, logo design, magazines en vakbladen.

In 2012 heb ik de overstap gemaakt naar een grote IT-reseller (Scholten Awater later Centralpoint) in Nederland en België en hier was ik eind verantwoordelijk voor de visuele identiteit van het bedrijf. Voor dit bedrijf heb ik onder andere  een Branding, een doorontwikkeling van de branding, interne branding, diverse (corporate) campagnes en events mogen realiseren. 

Ook heb ik daar twee jaar een team met designers mogen aansturen. Na een overname door een internationale IT- reseller (Dustin), werd ik verantoordelijk voor de implementatie van de nieuwe branding in Nederland en België en het nieuwe creatieve team in de Benelux.

Tussen 2008 en 2024 was ik medeverantwoordelijk een kleine grafische onderneming en sinds 2020 ben ik co-founder van Coritas.

Coritas is gestart als onderneming met een sociale missie, een stukje positiviteit naar het straatbeeld brengen. Authentieke mensen met een inspirerend verhaal aandacht geven om hun boodschap door te geven aan de wereld. We deden dit door door een verhaal te ‘branden’, merchandise te ontwikkelen en een deel van de opbrengst te doneren aan een goed doel dat bij de boodschap past.

Sinds augustus 2024 ga ik alleen verder met Coritas en besloten om me meer te focussen op design en branding én, door het Brammertje’, me in te blijven zetten op het gebied van positiviteit in combinatie met een sociale missie.

Klanten waar ik voor heb gewerkt zijn o.a. Warsteiner Benelux, Emerson Process, CLC Vecta/Yoin, RSD, Nimos, Wynmalen & Hausmann, KNVB, Janse Mode en Gemeente Rhenen. 

Wat ik doe

Ik heb een hands-on mentaliteit en dit combineer ik met creatief en conceptueel denken. In mijn creatieve wereld bestaan er geen ‘boxes’. Ik wil altijd het grotere plaatje voor me kunnen zien en van daaruit werken naar de perfecte oplossing. Ik houd ervan om (strakke) designs te maken die aansluiten bij het einddoel van de opdrachtgever. En om uit alle gesprekken met een opdrachtgever details te verzamelen die ik terug laat komen in het design.

Daarnaast geniet ik van het samenwerken met andere designers. Ik zet graag de hoofdlijn neer, maar een design kan daarna tot in perfectie opbloeien in samenwerking met andere designers.

Ik ben niet iemand die meteen een kant en klaar antwoord heeft. Mijn creatieve proces begint, wanneer het begint. Maar als het eenmaal begint kom ik met creatieve oplossingen en ideeen.

Wat ik kan

Brand identity design
(Corporate) campagne design
Creatieve concepten bedenken en realiseren
Verhalen vertalen naar designs
Creatief meedenken bij events
Ontwikkelen van andere designers

Koffie?

Wil je met me samenwerken of meer over mij weten neem dan contact met mij op. Vertel me in het kort wat je wilt weten of waarover je me wilt spreken en dan maken we een afspraak om kennis te maken en koffie of een biertje te drinken.

6 + 7 =