Get IT done | Branding upgrade | 2020
Get IT done, was een doorontwikkeling van de bestaande Centralpoint identiteit. De destijds gekozen branding voelde te zakelijk en anoniem aan. De branding viel destijds niet genoeg op tussen concurrenten en IT-vendoren/fabrikanten. Bovendien straalde het niet het persoonlijke en vooral menselijke gevoel uit wat het bedrijf wel was.
Gekozen, in samenwerking met een agency, om de menselijke kant te laten zien. Mensen wisten inmiddels dat wij een IT partner waren, dus het was niet meer nodig om alleen maar IT-hardware tonen in uitingen.
De oplossing was om lifestyle foto’s met mensen te gebruiken en meer te werken met de ondersteunende kleuren en grotere fonts om alles bold, kleurrijker en opvallender te maken.
Het resultaat was een meer opvallende, kleurijkere en informelere stijl waar mens en service centraal stonden. Veel meer gericht op menselijk contact in plaats van alleen op een product.
Verantwoordelijk
Concept
(Visuele) branding
Nieuw design website en webshop
Doorvertaling naar alle assets online en offline
Samenwerking
Interne stakeholders (C-level, MT)
Designers Centralpoint
Marketingteam
Creative agency
Externe leveranciers
Launch | Get IT done
Om de lancering van de rebranding te vieren had ik bedacht om iedere medewerker een hoodie op te sturen in één van de Centralpoint kleuren. Dit was ook een knipoog naar het toen geldende thuiswerkbeleid vanwege covid, lekker comfortabel thuiswerken.
De hoodie bleek een schot in de roos en werd enthousiast ontvangen door de medewerkers.