Bram’s Eendjesrace | Concept, branding, event | 2025

Bram’s Eendjesrace is een project waarbij we een eendjesrace en mini-festival hebben opgezet om geld in te zamelen voor ‘AlLeS voor Bram’ en Stichting ALS én om mooie herinneringen te creëren voor Bram, zijn gezin, familie, vrienden en alle bezoekers.

Wat begon als een relatief eenvoudig idee, groeide uit tot een mini-festival met 800 tot 900 bezoekers. Het evenement omvatte een badeendjesrace, een podium met livemuziek, diverse barretjes en eetgelegenheden, en vermaak voor jong en oud. Dit alles is binnen slechts 3,5 maanden gerealiseerd.

Ik had gekozen voor een vrolijke en opvallende branding, met een badeendje mét het herkenbare groene LikeBram-petje als logo. Dankzij vele bezoeken aan festivals en het organiseren vna events is er ook meegadcht over de aankleding, de indeling van het terrein en de programmering van het podium. Daarnaast bedacht Coritas enkele extra acties, zoals de ‘Niet in je Eendjetafels’ en ‘Kom verkleed als eendje’, die het festival extra sfeer gaven.

Tijdens het festival hoorden we als organisatie vaak: “Niet gedacht dat het zó groot en professioneel zou zijn!” Voor ons het mooiste compliment en de bevestiging dat alles wat we bedacht hadden, ook echt goed is uitgevoerd. Alle puzzelstukjes vielen precies op hun plek.

Met Bram’s Eendjesrace hebben we een evenement neergezet waar we trots op zijn en, belangrijker, we bezorgden Bram, zijn gezin en familie een onvergetelijke dag. Een dag met een grote gouden rand.

Verantwoordelijk

Concept
Branding en design
Website
On- en offline uitingen
Campagne
Planning
Projectmanagement
Programmering podium

Samenwerking

Teams van AlLeS voor Bram, Le Quatre J en vrijwilligers
Externe partijen en leveranciers